Eerste werkdagen & verjaardag! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen & verjaardag! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen & verjaardag!

Door: Mila van Nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Mila

03 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selemat petang!

Inmiddels ben ik alweer een week en 2 dagen aan het werk. Vorige week hebben we elke dag bij een andere afdeling doorgebracht, F&B, Front Office, Club Floor, Spa, halve dag Engineering & een halve dag Sales en Housekeeping. Op deze manier hebben we het hotel leren kennen en tegelijkertijd geleerd hoe alle afdelingen te werk gaan. Omdat alles maar voor 1 dag was kregen we niet veel dingen te doen en waren we voornamelijk de hele dag aan het ‘observeren’. Gelukkig hebben we super gezellige collega’s waar ik gedurende de dag leuke praatjes mee had!

De komende 2 weken staan we in elk van de 4 afdelingen van Front Office (Receptionist, GSO (Guest Service Officer), IGS (Operator) en Club Floor) 3 dagen van 07:00 tot 15:00. Gister ben ik voor de eerste 3 dagen begonnen als Receptionist. Doordat ze in ons schema voor de komende tijd geen Reservations ingedeeld hebben en ik het systeem niet ken, heb ik alleen helaas, naast paspoorten kopiëren en pasjes aan kamers toewijzen, nog niet zo veel kunnen doen. Vanochtend heb ik overlegt met de Front Office Manager en hij besloot mijn 3 dagen in elk van de overige 3 afdelingen in te korten naar 1 dag, waardoor ik deze en volgende week totaal 6 dagen naar Reservations kan om bekend te worden met het system.

Afgelopen zondag was onze eerste vrije dag. Na 6 dagen in de week werken konden we die ook wel gebruiken om een beetje bij te komen… We zijn naar Chinatown en de Central Market geweest. In Chinatown waren natuurlijk alle merken die je maar kan bedenken voor een koopje te verkrijgen, alles is vaak tot een kwart af te dingen en volgens de verkopers is natuurlijk alles echt! In de Central Market hadden ze, in tegenstelling, allemaal leuke kleine winkeltjes met Aziatische spullen en souvenirtjes, die uiteraard ook, een hoop af te dingen waren!

Gister was het naast mijn eerste dag als Receptionist, ook mijn verjaardag! Om 7 uur moest ik beginnen, maar om half 6 ging de wekker al zodat ik om 6 uur nog even met paps, mams en natuurlijk Joost kon skypen. Bij hun was het toen net 12 uur geweest en dus ook 2 juni! Na een half uurtje geskyped te hebben, was het tijd om m’n pak aan te trekken en om aan het werk te gaan. Om 3 uur was ik klaar en rond 7 uur had ik afgesproken met Adrienne (loopt stage bij DoubleTree by Hilton) om naar het winkelcentrum te gaan om dan eindelijk die lang verwachte Chanel zonnebril te kopen. Met m’n tas tussen m’n arm geklemd liep ik met een dikke portemonnee vol cash (kan hier helaas met m’n pinpas niet in winkels en bij de meeste pin automaten pinnen…) richting het winkelcentrum. Uiteindelijk is het toch niet de zonnebril geworden die ik al een tijdje voor ogen had, maar een andere hele leuke! Toen we eenmaal de winkel uit waren liep ik met die tas nog strakker tussen m’n arm geklemd haha. Daarna zijn we ook met Bart en Etienne (lopen ook stage bij DoubleTree, Bart is van school en Etienne is zijn Franse kamergenoot) gaan eten bij een Italiaan waar we afgelopen zaterdag, op Adrienne’s verjaardag, al wat gedronken hadden. We vonden de kaart er toen al veelbelovend uit zien en het was uiteindelijk ook erg lekker! Daar komen we zeker nog een paar keer terug! Helaas was na het dessert de pret voorbij en moest ik vroeg naar bed, vanochtend ging de wekker namelijk weer om 06:15… Al met al, heb ik dus een leuke verjaardag gehad!

  • 03 Juni 2014 - 14:29

    Stephanie Dubbelman:

    Hoi lieve schat,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin heb en dat alles goed met je gaat. Ook goed om te weten dat het hotel zo goed naar je luistert en op verschillende afdelingen mag staan, dan heb je nog eens een keer afwisseling. Slimme zet om gelijk je wensen kenbaar te maken bij de front office, anders blijf je dadelijk een maand lang kamersleutels uitdelen en paspoorten kopiëren! Helaas hebben we elkaar al een paar keer misgelopen op skype, maar gelukkig nog wel kunnen whats appen. Lieve Mila, zet hem op en haal het beste uit je stage!

    Dikke kus van ons allemaal

  • 03 Juni 2014 - 16:24

    Margo Dubbelman:

    Lieve Mila ,
    In zo'n korte tijd heb je al zo veel gezien, wat is dat geweldig!
    Volgens mij heb je het daar prima naar je zin.
    Helaas heb ik je op je verjaardag niet kunnen bereiken op skype,
    dus zingen wij volgend jaar maar dubbel. (hihi)
    Wat goed om te lezen dat je in het hotel voor verschillende onderdelen
    wordt ingewerkt. Dit maakt het werk nog leuker !!!!
    Dikke kus Margo



  • 04 Juni 2014 - 20:10

    Rob En Bep Kievit:

    Hallo Mila!

    Adahak anda bercakap bahasa sedikit? Wij vinden het heel leuk om je verslagen te lezen en zouden er elke dag wel eentje willen krijgen. Maar we begrijpen dat je een heel druk programma hebt en weinig vrije tijd. Wel leuk dat je daar al die contacten hebt. En dat je in je schaarse vrije tijd ook leuke dingen onderneemt. Als jij klaar bent met je studie, dan zullen de aanbiedingen voor een baan binnenstromen, je doet zo'n bijzondere ervaring op. Wat een gezellige afscheidsbarbecue was dat bij jullie! En wat een heerlijk temperatuurtje die avond. Het heeft hier de hele dag geregend. Het liefste zouden wij onze koffers pakken voor een enkele reis naar Maleisië. Weet jij nog een goed hotel met goed personeel? We boeken gelijk hoor. Lieve mila, we hopen dat alles naar je zin blijft gaan en kijken weer uit naar je volgende verhaal! Veel succes hoor. Salam hormat. Rob en Bep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mila

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7315

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Kuala Lumpur & Reizen

Landen bezocht: