Aftellen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Mila van Nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Mila

25 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

De afgelopen paar weken zijn weer voorbij gevlogen. Margo en Denise zijn een week langs geweest en daarnaast sta ik ook al weer 3 weken beneden achter de receptie. Het bevalt me super! Ik leer heel veel waardoor de tijd super snel gaat en ook werk ik met meer verschillende collega’s, wat het uiteraard ook heel gezellig maakt! Jammer genoeg is het maar voor anderhalve maand (van de totaal 6), want over 26 dagen is het alweer m’n laatste werkdag! Zeker met m’n reis al zo snel in het vooruitzicht gaat het aftellen heel hard. Het feit dat ik elke keer iets heb om naar uit te kijken laat de tijd echt voorbij vliegen. Volgende week zondag komt m’n vader nog even voor 4 dagen over. Eerst 2 dagen racen op het circuit en daarna nog even 2 dagen naar de Taman Negara, het oudste regenwoud ter wereld. Maaar, ondanks dat de tijd zo snel gaat en m’n stage er over 4 weken al op zit, moet ik ook nog wel even 3 verslagen maken. Dat wordt nog even aanpoten…

Inmiddels is het alweer meer dan 2,5 week geleden dat Margo en Denise aankwamen in Kuala Lumpur en me tijdens het werk even op kwamen zoeken. Ze kwamen aan op dinsdag 7 oktober en vanaf donderdag had ik 4 dagen vrij genomen. De afgelopen 3 weken heb ik gewerkt van 3 tot 11, dus woensdag ochtend voor het werk had ik een paar uurtjes om even lekker bij ze aan het zwembad te liggen. De dagen erna hebben we een hoop dingen gedaan en bezocht. We zijn bij de orchideeën tuinen, het vlinder park en Chinatown geweest, waar we Kees van der Spek van oplichters in het buitenland tegen kwamen. Een aflevering over Kuala Lumpur komt er dus binnenkort aan! Verder hebben we de Batu Caves bezocht, in Marini on 57 een drankje gedaan voor Margo’s verjaardag en zijn we een hele dag naar de Cameron Highlands geweest met onze eigen chauffeur. Daar hebben we een waterval, diverse theeplantages en een aardbeien boerderij bezocht. Ook hebben we een korte foto stop gemaakt bij de bamboe ‘hutjes’ van de traditionele bevolking. M’n laatste vrije dag hebben we aan het zwembad doorgebracht om bij te komen van de vermoeiende voorgaande dagen. Vond het super leuk dat ze me hier helemaal op kwamen zoeken, we hebben het erg gezellig gehad!

Drie dagen geleden was het hier een nationale feestdag uit het hindoeïsme, Deepavali. In alle winkelcentra, maar ook bij ons in de lobby, liggen zogenaamde ‘kolams’. Dit is een soort tekening op de vloer die ze maken met gekleurde rijst. Ook mocht het personeel die dag in Indische kledendracht werken. Heel erg leuk om al deze feestdagen en tradities hier mee te maken, het is allemaal zo anders dan we gewend zijn in Nederland… Ik leer hier misschien niet altijd even veel qua werk, maar ik leer absoluut heel veel over het land, de cultuur en een hoop andere dingen!

Het einde van m’n stage is nu dan echt bijna in zicht. 20 November is m’n laatste werkdag en 22 november vlieg ik naar Cambodja. Eerst ga ik 4 dagen naar Siem Reap om onder andere Ankor Watt, een van de zeven wereldwonderen, te bezoeken. De 26e reis ik door naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja, en 1 december vlieg ik naar Bangkok om vanuit daar m’n reis door Thailand met Anouk en Anne te beginnen. Heb er zin in!!

  • 25 Oktober 2014 - 11:12

    Stephanie Dubbelman:

    Hoi lieve Mila,

    Ik heb alle foto's gezien, erg mooi allemaal. Ja de laatste weken gaan straks in , tijd vliegt hé! Leuk om het allemaal nog even te kunnen lezen. Geniet er nog van want voordat je het weet moet je weer wennen aan Nederland! Vergeet geen warme kleding dan aan te trekken want het zal wel erg koud zijn als je land. Dikke kus van ons

  • 27 Oktober 2014 - 22:13

    Rob En Bep:

    Lieve MIla!
    Het was weer heel leuk om je verslag te lezen. We smullen er echt van! Je hebt weer heel wat meegemaakt en je gaat natuurlijk ook binnenkort weer een groot avontuur tegemoet! We vinden het heel erg goed van je dat je zo ondernemend bent. We hopen dat je ook tijdens je reis door Cambodja ons op de hoogte kan houden van al jullie belevenissen. Maar de Kievitjes zitten ook niet stil hoor. Wij gaan op zondag 2 november op vakantie. We hebben een cruise geboekt en vliegen naar ford lauderdale en stappen dan op de boot. We varen een prachtige route, een wens van ons, want we gaan o.a. naar Aruba, Bonaire en Curaçao. We zijn een dag op een eiland, wel kort natuurlijk maar krijgen wel een indruk hoe het daar is. Ook gaan we naar het eiland grand turc, half moon cay, somana. En een temperatuurtje van zo'n 30 graden. Dus dat wordt lekker genieten! En ook wel lekker voor Rob om even te ontspannen want die vader van jou houdt hem wel flink aan het werk. Maar dat is goed voor hem hoor!
    Lieve Mila, wij wensen je heel veel plezier op je volgende reis en nog succes met je stage in het hotel! Geniet maar lekker!
    Lieve groetjes van rob en bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mila

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 7301

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Kuala Lumpur & Reizen

Landen bezocht: