Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Mila van Nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Mila

06 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na iets meer dan een maand is het wel weer tijd voor een nieuwe blog! De afgelopen weken ben ik erg druk geweest met onder andere werk, m’n stageverslag (dat gister ingeleverd is) en natuurlijk zijn m’n ouders en Joost 3 weken langs geweest! Op 10 augustus einde van de middag kwamen ze aan en stond ik ze op te wachten in de lobby, wat was het fijn om ze weer te zien! Snel inchecken en even een hapje en een drankje nuttigen in de Club Lounge. Ik had een upgrade naar een suite geregeld, dus dat was een leuke verassing! De volgende dag (11 augustus) was het feest, papa & mama zijn 25 jaar getrouwd! Aanvankelijk zou ik deze dag vrij zijn, maar omdat nog 124 van de totaal 283 personeelsleden de PETRONAS training bij moesten wonen zijn Fleur en ik gevraagd om deze training te geven. De Training Manager had ontslag genomen en wij hadden het grootste deel van deze training samengevat en versimpeld. Daarnaast hebben wij de Training Manager tijdens zijn voorgaande trainingen over dit onderwerp geassisteerd, dus de General Manager gaf ons de kans deze training te geven. Omdat het Engels van een groot deel van het personeel niet zo goed is, kregen we wat hulp van de HR Assistent die de wat lastigere stukken na ons in het Maleis vertaalde. ’s Avonds hebben we gegeten in het Atmosphere 360 restaurant van de KL Tower met uitzicht over Kuala Lumpur. De volgende dag was ik vrij en zijn we met de Hop on, hop off bus langs alle highlights van de stad gereden. Daarna nog even wat gewinkeld, een backpack voor de reis in December gekocht en pekingeend gegeten, net op tijd want we hadden de laatste eend! De volgende dag vertrokken ze richting de Camaron Highlands. Die avond ben ik samen met collega’s een avondje uit geweest naar een van de grootste clubs in KL, Zouk. Hele leuke avond gehad, maar de volgende dag moesten we de tweede en laatste PETRONAS Training geven. De dag daarna kwam de familie weer terug naar Kuala Lumpur en zijn we ’s avonds gezellig met Ruud, Helma en Anouk wat gaan eten bij Binjai, een Maleis restaurant. De volgende ochtend hebben we het aquarium bezocht en ’s middags moest ik weer aan het werk. Ik werk nog steeds in de club en doordat m’n ouders een club kamer geboekt hadden konden ze de hele dag in de club langs komen. ’s Middags serveren we ‘afternoon tea’ en ’s avonds ‘evening cocktail’ dus tijdens die tijden konden ze lekkere hapjes bij mij in de club lounge komen eten. 2 dagen was het volgende uitstapje, ze reden met de huur auto eerst naar Melacca en daarna door naar Singapore. 21 Augustus, de dag dat Joost eindelijk ‘volwassen’ werd, vlogen ze weer terug naar Kuala Lumpur. Om dit te vieren hebben we die avond in Marini on 57 gegeten, wat tevens de hoogste sky bar van Maleisië is. Na 3 maanden kijk ik niet echt meer op van de torens, maar ik moet zeggen dat ze vanaf daar, zo dichtbij, toch wel écht heel groot en indrukwekkend zijn. 2 dagen daarna was het dan eindelijk zo ver, ik had 6 dagen vrij genomen en we vertrokken naar de Perhentian Islands. Na een uur vliegen, een uur met de bus en een half uur met de boot kwamen we aan op het eiland, echt een paradijs! De volgende dag hebben we gelijk een snorkel tour van 3 uur geboekt. Eerst naar de schilpadden, daarna naar een koraal rif en als laatste naar de haaien (die helaas nergens te bekennen waren). De schilpadden waren van het gras op de bodem aan het eten, dus jammer genoeg zaten ze vrij diep maar om het half uur kwamen ze even omhoog om lucht te happen. Het was een prachtige dag, alleen door al dat gesnorkel in de felle zon zijn we flink verbrand. De volgende 2 dagen zijn we op het eiland gebleven, beetje op het strand liggen, zwemmen, beach ballen en proberen zoveel mogelijk met de rode ruggen en billen uit de zon te blijven. We hebben ’s ochtends, als echte avonturiers, voor zonsopkomst de jungle wandel tocht gedaan om zo vanaf een uitkijkpunt de zonsopkomst te bewonderen. Joost had besloten niet mee te gaan omdat het te vroeg was, dus die lag nog lekker in bed terwijl wij op pad gingen. De tocht was iets langer dan verwacht en het pad bestond voornamelijk uit een uitgedroogd riviertje. Eenmaal boven aangekomen kon je met een allerlei trappen nog weer naar beneden, maar alles dat je naar beneden gaat moet je later ook weer omhoog… M’n moeder was verstandig en besloot boven te blijven terwijl m’n vader en ik wel even een kijkje wilden nemen beneden. Naast een paar ananassen kwamen we onderweg niet veel tegen. Beneden was een klein verscholen strandje en wat rotsen die we uiteraard beklommen om op het strandje te geraken. Op dat moment kwam de zon pas echt tevoorschijn vanachter een paar grote wolken, echt een mooie zonsopgang was het helaas dus niet. En toen moesten we weer naar boven, wat een trappen… Ondanks dat het nog maar vroeg in de ochtend was, was het al vreselijk heet. Was ik nou toch ook maar boven gebleven… Verder hebben we op de een na laatste dag nog een snorkel tour gedaan, waar we onder andere Nemo, baby haaien, napoleon vissen en nog een schildpad, maar dan van dichterbij, hebben gezien. De volgende dag was het alweer tijd om terug te gaan naar Kuala Lumpur. Time flies when you’re having fun! Ik moest weer aan het werk en zij konden nog even genieten van de laatste 2 dagen hier. De 3 weken zijn echt voorbij gevlogen, maar we hebben het heel erg leuk gehad! Toen ze eenmaal in de taxi richting het vliegveld zaten bedacht ik me dat ze mijn paspoort nog hadden, oh nee! Gelukkig hadden ze een hotel taxi genomen en konden we de chauffeur bellen, die heeft de volgende ochtend netjes mijn paspoort weer afgegeven.

Vandaag ben ik met het hotel met een city tour mee geweest. We reden langs allerlei toeristische attracties in de stad en bezochten onder andere een chocolade winkel, een tin fabriek en het nationale monument. Verder hebben we ook een ‘batik’ winkel bezocht, hier verven en decoreren ze lappen textiel met de hand. Ondanks dat ik een aantal van de bezienswaardigheden zoals Merdeka Square en Istana Negara (het koninklijk paleis) al bezocht had en veel van de informatie die we kregen al wist, was het toch wel een leuke tour en heb ik een aantal leuke, nieuwe weetjes over de stad bijgeleerd.

De komende 3 weken ben ik weer hard aan het werk, maar dan staat het volgende reisje weer op de planning, Bali it is!

  • 06 September 2014 - 17:38

    Carin:

    Super leuk om weer te lezen Mila! Je bent alweer op de helft, geweldig dat je ook naar Bali gaat. Morgen proosten we ook op jou bij de borrel ter ere van Joost zijn verjaardag. Dikke kus!! Carin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mila

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 7304

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Kuala Lumpur & Reizen

Landen bezocht: