Eiland in zicht! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Eiland in zicht! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mila Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Eiland in zicht!

Door: Mila van Nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Mila

10 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Inmiddels zit ik alweer in m’n 7e werkweek, de tijd vliegt! Deze week is een andere soort week dan alle voorgaande weken. Maandag werden Fleur en ik aan het werk gezet met een opdracht van de General Manager, we moesten de Anti-Bribery and Corruption Manual (in het Nederlands: anti-omkoping en corruptie handleiding) samenvatten en versimpelen. Na daar 3 dagen aan gezeten te hebben, waren we gister klaar en hebben we te horen gekregen dat we hier eind van de maand een presentatie over moeten geven aan 300 man personeel, dat wordt wat! Vandaag werd ons werk in een vergadering aan de General Manager voorgelegd en kunnen we beginnen met het maken van de presentatie. Daarnaast hebben we vandaag een upselling training bijgewoond voor het front-office personeel, erg leerzaam! Vanaf morgen zullen Fleur en ik t/m volgende week dinsdag meelopen met Housekeeping en Engineering om alle kamers na te kijken om te zien wat er per kamer opgeknapt of vernieuwd moet worden. Op deze manier kunnen ze berekenen wat voor investering nodig is voor alle renovaties.

Het eerste eiland is in zicht, 25 juli is het dan eindelijk zover! Rond 11 uur ’s avonds vlieg ik samen met Adrienne naar Langkawi waar we 4 dagen zullen vertoeven. Eindelijk naar dat langverwachte witte strand met helder blauw water en overstekende palmbomen (toch stiekem ook wel een van de redenen waarvoor ik hierheen gekomen ben! ☺).

2 weken geleden ben ik op m’n vrije dag naar de Batu Caves geweest samen met Adrienne en Carolin. Dit zijn grotten waarvoor je eerst 272 trap treden omhoog moet wil je ze bereiken. Voor de trappen staat een gigantisch beeld van een gouden Buddha. Van beneden zag het er allemaal erg indrukwekkend uit, maar zodra je boven ben heb je het binnen 10 minuten ook wel weer gezien. De aapjes die overal rondliepen waren ook een hele attractie, wat zijn ze leuk, maar pas op je spullen! Meerdere malen hebben we ze tasjes van mensen af zien pakken haha.

Vorige week zaterdag ben ik op m’n vrije dag lekker naar het zwembad geweest bij Le Meridien, een ander hotel in KL. Heerlijk zo’n dag, daar was ik echt even aan toe na al die drukke werk weken!

Vandaag over precies een maand komen m’n ouders en Joost al. Echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat! Ondanks het vele werken ben ik voor m’n gevoel nog maar een weekje van huis, dat is dus een goed teken!

PS,
Voor de foto’s moet ik jullie doorverwijzen naar m’n Facebook omdat er hier geen ruimte meer vrij is om ze te uploaden…

• 14 Juli 2014 - 21:08

Rob En Bep Kievit:

Hallo Mila,
    Het is steeds erg leuk om je reisverslagen te lezen. We kijken er iedere keer weer naar uit! We begrijpen wel dat het hard werken is maar gelukkig zijn er soms wat vrije dagen voor je! Je bent wel erg ondernemend om in je vrije tijd er op uit te trekken om wat meer van het land te zien en straks heerlijk te gaan relaxen op een prachtig strand. Nou, je hebt het verdiend hoor! Wij wensen je heel veel succes met je presentatie voor zo'n grote groep en dan ook nog in het Engels. Maar we zijn ervan overtuigd dat je dit weer perfect zult doen! Maar sommige dingen schud je niet zomaar even uit je mouw, maar kosten qua voorbereiding veel tijd en inzet! Heel veel succes hoor!
    Tot je volgende reisverslag!
    Groetjes,
    Rob en Bep